La paraula: comunicació viva

esolEl tsunami que va afectar les costes d’Indonèsia va tenir greus conseqüències. A les illes Andaman, moltes comunitats indígenes es van salvar perquè van seguir les indicacions que els marcaven els mites i llegendes que coneixien per l’experiència de generacions anteriors. Van córrer cap a zones elevades quan van veure que el mar es retirava. La transmissió oral els va salvar d’una situació que no havien viscut mai.

ellunaMoltes llengües minoritàries i/o minoritzades han trobat a la xarxa un espai propi. Internet els ha permès mostrar-se, conviure i aglutinar comunitats lingüístiques. Contra molts pronòstics, internet no ha acabat amb la llengua escrita, al contrari, l’ha enriquida amb nous usos, formats i gèneres. I la seva digitalització ha permès la combinació amb altres elements comunicatius, la creació de narracions com les digital storytellings, els podcasts o les videoconferències.

eclipLa paraula neix per a comunicar el pacte, el compromís, segons Punset. I ens serveix per a millorar, per a mantenir la memòria viva amb la il·lusió dels ideals com ens mostren aquests sis nens i avis, nenes i àvies. Sense societat, no hauríem après la paraula i sense societat no tindria aquest sentit.

3 Comments

  1. Muy buen post.
    Intento leer tus posteos en catalán, así voy aprendiendo más sobre este idioma tan hermoso. Una muestra más de la utilidad de Internet para difundir diversos idiomas.

    Saludos!

  2. La paraula, si bé és cert que és comunicació, també és important no obviar que hi ha altres formes de comunicar; els signes. Hi ha persones que per diversos motius no es poden comunicar mitjançant les paraules, però l’objectiu final i prinicipal és COMUNICAR i EXPRESSAR el que un pensa i sent.

  3. El divendres a l’Educlip, l’Alfred Porres i jo mateix vàrem fer un taller dedicat a les històries digitals, que és com nombrem les digital storyteling. Jo vaig presentar un recull de vídeos realitzats durant 3 setmanes a l’IES Gabriel Ferrater de Reus amb la col·laboració de la professora Elena Martínez, els dos professors de Visual i Plàstica. L’experiència va ser molt enriquidora i penso que va agradar veure aquestes petites històries audiovisuals basades en la paraula. Les històries dels alumnes de segon d’ESO captiven per la seva sinceritat i potència
    Per aquestes terres les digital story encara no han arribat, però això és questió que canviarà en molt poc temps. . A partir del 4 de maig podreu trobar més informació sobre la creació de històries digitals a la web del xtec amb motiu de la setmana d’internet.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s