Som consumidors de comunicació

esolEl diari Avui ens alerta dels 1235 malalts d’internet que estan en tractament a l’Hospital de Bellvitge. Amplia la notícia en les pàgines 22 i 23 a tot color. D’altres mitjans de comunicació se’n van fer ressò.  Sovint internet es presenta com un element perillós, destacant-ne només els seus aspectes negatius. Certament, l’addicció pot ser un problema greu. Però es van equivocar en les dades, els addictes a les noves tecnologies eren 78. Per tal de rectificar, l’endemà van treure unes línies a la fe d’errades.  És just esmenar un error amb aquesta desproporció?

elluna En el context actual, molts mitjans de comunicació, sobretot televisius, prioritzen l’espectacle i l’alarmisme per tal d’aconseguir audiència i tenir més ingressos publicitaris. No és un fenomen nou i resulta curiós veure com es tractava el tema en el programa de Xavier Sardà el 1994 a Tot per l’audiència, on col·laboraven Andreu Buenafente, Oriol Grau i Toni Clapés.

eclipCom a animals socials que som, els humans tenim la necessitat de comunicar-nos i cada vegada tenim més mitjans per a fer-ho. El ciutadà esdevé usuari i consumidor, conscient o no, tant en àmbits públics com privats.  L’antropòleg Claude Lévi-Strauss, que té més de cent anys en l’actualitat, en la següent entrevista realitzada el 1972  i editada pel canal Arte ja ens parla de l’acceleració dels mitjans físics i intel·lectuals de la comunicació (a partir del minut 4). En l’inici del vídeo, fa unes reflexions també interessants sobre els punts de vista i el zoom per a veure la realitat, la destrucció de societats, l’etnocentrisme  i la globalització.

Anuncis