jump to navigation

Twitter com a xarxa d’interessos i la fractura digital juny 19, 2010

Posted by eclipsi in La construcció compartida del coneixement, La societat 2.0: informació i comunicació, Tecnologia amb metodologia.
Tags: , , , , , ,
trackback

Twitter és una eina comunicativa fàcil d’utilitzar que parteix d’una idea molt simple: l’elaboració de textos de màxim 140 caràcters, gairebé com un missatge sms de mòbil. Aquestes intervencions (anomenades tuits o piulades perquè Twitter representa un ocell) s’ordenen per ordre cronològic invers, com en un bloc. Té molt èxit per tal de compartir informació i debatre sobre temes d’interès comú, com si fos un xat gegantí. Al Twitter hi trobem canals de tot tipus: personals, d’administracions, de música, esportius, mitjans de comunicació… També hi ha la possibilitat de demanar ajudes, manuals, consells, feina, programes, activitats… Ens interessa tot allò que ens ajudi a créixer. Diuen que els semblants s’atrauen i les informacions interessants es pesquen com els peixos en un riu. És impossible seguir a tothom, però podem seleccionar i crear llistes. N’hi ha una de molt interessant creada en una wiki amb docents i aplicacions educatives http://edutwitter.wikispaces.com . Hi ha serveis menys públics i més acotats. El https://www.yammer.com és un servei de microblogging específic per a col·lectius amb correu coorporatiu i http://www.twiducate.com , per exemple, pot servir per un grup-classe.

Elements comunicatius que cal conèixer:

  • L’ús d’Emoticones ;-)
  • El nom usuari @gencat és l’enllaç http://twitter.com/gencat
  • RT vol dir Re-Tweet, una cita,  serveixen com a marcador social
  • Etiqueta o hashtags #twitter serveixen per a la cerca
  • #FollowFriday s’utilitza per recomanar persones interessants
  • DM és un Missatge Directe
  • Escurçadors d’adreces: http://bit.ly , http://ow.ly , http://ves.cat
  • Crear un llibre en PDF de les intervencions: http://tweetbook.in

Així, el coneixement i les competències personals, socials i professionals augmenten amb un bon ús de l’eina, compartint informació valuosa amb d’altres persones i creant coneixement. En el vídeo podem visualitzar (tot i la caricatura) que es pot vèncer la Fractura o escletxa digital econòmica, social, de gènere, idiomàtica, cultural, generacional…

About these ads

Comentaris»

1. Tomàs Belanche - agost 30, 2010

Twitter és el joc preferit dels Deus de les TIC. És molt més que informació, i segurament la més ràpida i contrastada, i va més enllà del coneixement, esdevé una reallitat augmentada!
Només 140 caràcters, li confereix la qualitat de l’agilitat. No cal més, i si que permet rebre informacions sobre un determinat fet, des de diferents persones o perfils, complementaris i a vegades discrepants. Tot en el mateix espai temporal, però amb la facilitat de llegir al nostre ritme, quelcom difícil amb d’altres maneres de comuncació.
Però a més a més esdevé una realitat augmentada, perquè complementa qualsevol esdeveniment, llegir twitts sobre qualsevol esdeveniment esportiu, social o cultural, ens aporta noves informacions, opinions, en el mateix espai temporal. Us recomano, a manera d’exemple seguir la legió de periodistes d’esports de Rac1, us situareu en la Meta notícia, tindreu l’oportunitat de sentiv-os en l’off de rècord de l’actualitat, complementareu l’actualitat, etc.
Fer llistas, compartir-les, jugar amb els seguidors
a fer misssatges públics, esdevé un joc, divertit i alhora la millor manera d’estar informat i comunicat.

Us recomano l’aplicació Paper.li, que permet de fer diaris de les vostres llistes i compartir-los amb la gent.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: